Membeli juadah di pasar Ramadhan…suatu catatan.

Hari orang tak nak masak, so aku just pergi beli je di satu Pasar Ramadhan yang tak berapa jauh dari rumah….Kesimpulan yang dapat aku adalah seperti di bawah….

1.Nasi dagang lauk ikan tongkol/ikan aye – kuoh cair lole kata org Kelantan, tak memuaskan sungguh.

2.Nasi kerabu lauk gulai daging – nasi kerabu biase je, gulai daging tu kira ok la, tengok anak aku makan ok je..

3.Kuih badak berendam – memang hampeh, tak sedap langsung…rugi je beli…2 hinggit tu..aku makan sebutir setengah je dh kembang rasa tekak aku..tong sampah la nampaknya.

4. Ayam golek – agak tidak memuaskan..kuahnya sama macam kuah nasi ayam…macam tu ka…

5. Kuih agar-agar & donut – agak ok la….

Rumusannya….belanja aku hari kat Pasar Ramadhan agak tidak berbaloi..aku pun sebenarnya jarang membeli di Pasa Ramadhan ni pasal orang rumah aku lebih suka masak…

Lokasi pasar Ramadhan tu perlu ke aku war-warkan…

1 Responses to Membeli juadah di pasar Ramadhan…suatu catatan.

  1. Pingback: Buffet berbuka puasa agak mewah di…… | I'M MALI, SEBUAH CATATAN..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>