CINTA KENANGAN SILAM……………2.!!!

BURUNG YANG FAMOUS DI ZAMAN KANAK-KANAK.

Sewah dan punai……

Dua spesies burung yang lama sangat aku tak jumpa…kat zoo mungkin ada kut..Sewah atau siwah (panggilan kat kampung aku)..ni sejenis burung pemangsa macam burung helang. Gambar sewah ni akuni aku snap kat ofis aku ari..masa dia bertenggek kat tingkat tandas di tingkat 29. Aku rasa teruja pasal lama sangat aku tak jumpa spesies ni yang liar..last2 aku jumpa kat tengah kl..

Kalau kat kampung, burung ni (visual kurang memuaskan, snap guna handphone di sebalik cermin tingkap) selalu tangkap anak ayam, bila ada je burung ni mesti orang kampung berjaga-jaga takut dia tangkap anak ayam..

Burung punai ni pulak, kat rumah mak mertua aku..anak dia yang bongsu jumpa kat mana entah..kalau kat kampung aku dulu, spesies ni antara yang boleh kira agak susah nak dapat la..kalau dapat tu kira boleh berlagak la..kat kampung dulu pun yang mudah dapat, punai tanah..jenis yg ni agak susah la..

1 Responses to CINTA KENANGAN SILAM……………2.!!!

  1. Pingback: CINTA KENANGAN SILAM the series………….???? | I'M MALI, SEBUAH CATATAN..

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>