akhirnya……………….Tamar Jalis, hajat tercapai lagi…!!!

Akhirnya…………….

Tercapai jua hajat hati….

Sekian lama mencari, menjejaki…..

Pernah  hampa di hati…..

Untuk mencari……….

Dikhabari  tiada lagi di bumi…….

Sebenarnya………realitinya……

Masih di sini………..

Enggan  mencari populariti…….

Mahupun mencipta kontroversi……

Rupanya hampir disisi………

Kini………….

Setelah sedari kecil lagi….

Mencari….menjejaki…..menyusuri…..

Ku temui kini…………..

Yang bernama Mohd Radzi…...

Di sini……………………di PWTC..!!!!!!

SDC13418

Ahmad Mahmud …….

SDC13420Dia, aku dan anakku ….

SDC13422

Tamar Jalis…….

dari 12 ke 13………………..hajat tercapai

Aset terbaru……untuk perancangan masa hadapan dan untuk menambah pendapatan……………….
Walaupun sekadar apartmen yang berusia namun tetap berharga………..Hujung tahun 2012, lebih tepat 31 Disember kunci diterima…….

“MELOR APARTMENT, BANDAR BARU SELAYANG”

Hajatku yang tercapai………………….ALHAMDULILLAH..!!!!!

1f79da1272737_1_V550

Pandangan Hadapan….

p/s: gambar diambil dari propertyguru.com.my….tak sempat nak snap hari tu…lorat deh..

rumah

ruang tamunya…

SDC13316

pintu masuknya..

SDC13313

bilik tidur utamanya…

SDC13307

 dan……dapur bersama kabinetnya….

 

nota : ku sewakan….sebagaimana niat hatiku…….

 

 

 

 

 

 

 

realiti hari ini…..

Kereta……..bayar dlm tempoh 9 tahun. Dah habis bayar kereta dah macam-macam masalah, kena buat penyenggaran, melibatkan duit lagi. Nak selesa, trade in beli baru….hutang lagi…….

Rumah……tempoh bayar 30 tahun , sampai pencen la menanggung bayar kat bank. Tu utk rumah kos rendah baru, kalau nak yg selesa kena beli kos sederhana @ tinggi tapi bayar bulanan lagi tinggi….belum campur duit lawyer bagai lagi…aku beli yg RM 80k pun belasan k yg nak kena bayar. Yang berpendapatan rendah, mana nak cari RM belasan k tu….(nasib baik la aku beringat boleh la…). Kesian aku tengok bebudak yang baru kerja & baru kawin la ni nak cari rumah..

PTPTN……ni lagi satu beban, habis belajar dah tanggung hutang. Dah la kerja belum tentu dapat, tapi dah pasti kena bayar hutang. Dulu pun ada jugak pinjaman (zaman aku dulu la…) tapi tak ada la dikenakan kadar faedah, ni dah macam pinjaman bank pulak (GOVERNMENT BANK…?) Kesian…..

Belum ambik kira nak kawin…dah belajar, dah kerja…dah tu ada awek….lepas tu nak kawin…….Banyak pemuda-pemudi la ni kalau nak kena wat pinjaman bank..ada yang dah dapat anak 2/3 orang, pinjaman tak habis bayar lagi..

Oleh itu…..fikir-fikirkanlah……

p/s: sumber gambar dari internet (zunar)

makan-makan

sesi makan-makan……

1). Steamboat style….

@Malaya Steamboat

malaya steamboat

malaya steamboat

malaya steamboat

@Flamming Steamboat

flamming steamboat

flamming steamboat

flamming steamboat

flamming steamboat

2). Arabian Style

@ Wadi Hadhramawt

wadi hadhramawt

@ Cafe Olivio

restoren olivio

restoren olivio

3). Western Style

@ Las Vagas

las vagas

Bonus Hari Raya Haji…………………balik awal

Is it for all DBKL staff or only for our department…….but too late for me, now i’m at office la….

Balik awal etek la gining gak….wat rugi je aku mari takdi..

Ape-ape pun…….

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

raya bagi aku……

AKTIVITI SEBELUM, SEMASA & SELEPAS RAYA AKU TAHUN NI……

traffic jam to shopping complex……..

long que to make payment……..@sogo lorrr..

isetan voucher for baju raya lorr…boleh save bajet maa….but still not enough la…

dapat jemputan berbuka puasa……….@hotel  aaaa…..lupa la pulok

anak aku & satenya mase berbuka puasa….w/pun dia tak puasa…

I like this mysterious hidden place…but why..?

aktiviti wajib semasa raya…….ziarah pusara orang tua….

p/s: masa raya je ke nak ziarah kubur..???

satu lokasi ziarah aku masa raya……

gi bekwoh saing mase ngaji kawen….

gi kenduri kawen saing…….

yang paling aku tak suka time raya…………..TRAFFIC JAMMMMMMMED..!!!!!!

p/s : aku pernah sangkut 8 jam kat jalan ni….normal time  2  @ 2 jam setengah je..

Seksyen 114A! ……note for facebookers, twitters, bloggers, forumers etc…

Nothing to say, just think about it………like or dislike, your own decision but beware…!!

source : 14 August 2012 internet blackout

PPUO……Ipoh mali talak sombong woooo……

memori semasa menuntut ilmu…….DKA 6B, Politeknik Ungku Omar, Ipoh, Perak

ketua kelas………Sarah


Ketua kelas & penolongnya….Faiz, jejaka kesukaan ramai.

aku & Sarah

bebudak kelas

jejaka terhangat DKA 6B (baju putih paling hangat)……

bebunga 6B

geng penang mai….

faezah & geng…

SELAMAT BERPUASA KEPADA SEMUA EX-DKA6B 2010….

p/s: entri penghilang boring di bulan puasa…….maaf jika ada yang terasa…

Menjelang Ramadhan…….sesuatu yang wajar difikir & direnungkan sejenak.

Tertarik dengan satu artikel dari blog KERANA DIA yang menarik untuk dikongsikan bersama.

Aku cuma copy & paste pada perenggan cadangan je kerana apa yang diutarakan memang patut difikirkan oleh mereka yang terlibat. Artikel penuh boleh rujuk di Jangan Cemarkan Hati Anak-Anak Yatim & Penuntut Ilmu Agama.

Pada aku….apa yang dilakukan selama ini adalah untuk tujuan komersial ataupun promosi oleh syarikat-syarikat & badan-badan berkepentingan…..

Renung-renungkanlah…….

Bola…..oh bola, sepak je ler..!!

KELAYAKAN KEJOHANAN PIALA ASIA BAWAH 22 TAHUN

Perlawanan tumpuan…….Malaysia VS Myanmar

Keputusan………………….1 – 2

Akibatnya………………….Malaysia gagal ke Pusingan Akhir Kejohan Piala Asia Bawah 22 Tahun pada tahun depan..!!

sumber : myanmar senyum lebar

ISUNYA…….Berdasarkan laporan media, Myanmar menggunakan pemain-pemain (bukan sorang tu….) yang lebih umur. Pengurus Malaysia telah membuat bantahan awal selepas perlawanan tersebut.

sumber : FAM tak mahu bantah

WALAU BAGAIMANAPUN, FAM tidak meneruskan bantahan tersebut kerana menurut Setiausaha Agung FAM, Datuk Azzuddin Ahmad…bukti yang diperoleh tidak cukup bagi membolehkan Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) membuat siasatan. Namun espnstar.com, telah menyiarkan berita berkaitan perkara ini.

artikel penuh : http://www.espnstar.com/home/news/detail/item824296/New-claim-may-hurt-Myanmar-case/

APA PUN …..apa yang berlaku ada pro dan kontranya….Sepatutnya FAM meneruskan bantahan tersebut KERANA….dari aspek moral, Myanmar tidak patut berbuat demikian (jika benar pemainnya lebih umur) dan AFC akan membuat siasatan jika ada bantahan. Jika benar, Malaysia akan berpeluang ke pusingan akhir dan ini akan menjadi pengajaran kepada negara lain untuk tidak melakukannya tetapi jika tidak benar akan memulihkan nama baik Myanmar tambahan lagi sebagai tuanrumah. Soalnya, mengapa tiada bantahan….dan tugas menyiasat adalah tanggungjawab AFC untuk membuktikan ketelusannya. Jika benar FAM betul-betul mahukan Malaysia ke pusingan akhir, usahakanlah sehingga ke jalan terakhir…….ataupun sayang untuk mengeluarkan duit cagaran bantahan?

NAMUN…dari sudut lain, pasukan Malaysia sebenarnya masih belum cukup ampuh walaupun ada antara pemainnya memang bagus. TETAPI masih belum kental dalam sebuah pasukan dan jurulatih malahan FAM sendiri sepatutnya melihat perkara ini. Kenapa…? Jika pasukan bolasepak Malaysia betul bagus dan ampuh, walaupun Myanmar mahupun pasukan lain menggunakan pemain lebih usia atau pemain import sekalipun….masih boleh memberikan tentangan dan meraih kemenangan. Jangan isu itu dijadikan sebab kegagalan. Lihat kepada keadaan sendiri dahulu..dan badan yang berkenaan patut fikirkan sesuatu untuk kemajuan bolasepak Malaysia..

p/s: rindukan kegemilangan bolasepak Malaysia sebagaimana suatu ketika dahulu digeruni & disegani